Flickorna i Glömsta

Huddinge Kulturhus Folkes Sjödalstorget 1, Huddinge, Sverige

Intressant verklighetsberättelse med bilder om flickorna i Glömsta av Eliz Lindström. Huddinge kulturhus hos Folkes, Stora salen, Sjödalstorget 1, Huddinge centrum Insläpp från kl. 17.00. Kaffebiljett 50kr. Kaffe med bröd finns i cafeterian. Anmälan senast måndagen 24 oktober till vår telefonsvarare 08-711 26 70.

Julmarknad på Folkes

Huddinge Kulturhus Folkes Sjödalstorget 1, Huddinge, Sverige

Huddinge kulturhus hos Folkes, Stora och lilla salen, Sjödalstorget 1, Huddinge centrum Mer information kommer här samt i nästa Gröna blad. Hantverkare, konst- och kulturföreningar samt julgotter och hembakt. Du som vill vara utställare kontakta Tommy Hedén 073-999 63 30.

Fullersta Boken om byn

Huddinge Kulturhus Folkes Sjödalstorget 1, Huddinge, Sverige

En kväll kring boken som byn som fick station och blev villastad med apotek, restaurant och systembolag. I pausen kommer också ett föreningsmöte att hållas för dig som är medlem i föreningen. Kaffebiljett 50 kronor, ingen anmälan krävs.

Historisk vandring i Fullersta

Peka Ludin och Åke Blomqvist leder oss på vandring inom Fullersta. samling vid Grillpalatset kl. 12.45, vandringen börjar kl. 13.00, ingen anmälan krävs.

Öppet Hus

Huddinge Hembygdsförenings Lokal Paradistorget 14, Huddinge

Vi håller öppet vår nya föreningslokal på Kommunalvägen 16. Välkommen att träffa oss och titta i arkivet. Ring det nummer som står angivet i porten, så öppnar vi för dig.

Opera Viva

Huddinge Kulturhus Folkes Sjödalstorget 1, Huddinge, Sverige

Kören Opera Viva framträder med delar ur operorna Carmen - Bizet, Trollflöjten - Mozart samt La Traviata av Verdi med flera operor.

Kulturnatten

Nyboda Skol och hembygdsmuseum Kommunalvägen 26, Huddinge

Välkomna till Nyboda Skol- och Hembygdsmuseum under Kulturnatten.

Årsmöte

Huddinge Kulturhus Folkes Sjödalstorget 1, Huddinge, Sverige

Du som är medlem är välkommen till årsmötet. Efter årsmötet är får vi lyssna till Daniel Sundqvist som berättar om sin resa i Ukraina. Insamling till förmån för Ukraina kommer att ske. Anmälan för deltagande till 0708-711263 eller mejla info@hembygdhuddinge.se

Historien om Patron Pehr

Fullersta Gård Fullersta Gårdsväg 18, Huddinge

Kom och lyssna till Anders Starrin som håller föredrag om Patron Pehr och Fullersta Gård. Platserna är begränsade, insläpp från kl. 17.00.

Hembygdsgårdens dag

Vi håller Nyboda Skol och hembygdsmuseum mellan kl. 11-14 samt Jordbruksmuseet och torpet Stensberg mellan kl. 13-16, Välkomna!

Seniorveckan – öppet hus med bokpresentationer

Seniorveckan riktar sig till dig som är 65 + och bor i kommunen. Vi håller öppet i vår föreningslokal mellan kl. 12.30 - 16.00. Varje hel timma sker en bokpresentation. 13.00 Ströva runt Huddinges 22 sjöar  - Gunnel Jacobsen. 14.00 Från fattigvård till offentlig äldreomsorg i Huddinge - Gerdt Sundström. 15.00 Fullersta - Byn som […]

Seniorveckan- Öppet hus

Vi håller öppet i vår föreningslokal på Kommunalvägen 16. Här finns böcker och fotografier, vykort och tidningsklipp från förr.