Årsmöte

Free

Skördefest på Sundby Gård vid Jordbruksmuséet

Sundby Gård Sundby gårdsväg 5, Huddinge

Vi får besök av odlare och mathantverkare från Huddinge med omnejd. Välkomna att smaka på och handla honung tillverkad på Sundby Gård. Getost, killingkorv, marmelad, grillkorv, kaffe/te med bröd samt loppis. Visning av torpet Stensberg och jordbruksmuséet med handelsbod och tvättstuga.

Från scen och film, opera, operett och musikal

Huddinge Kulturhus Folkes Sjödalstorget 1, Huddinge, Sverige

Välkomna att få uppleva sånger av kända slag av Maya de Vesque med pianist. Huddinge kulturhus hos Folkes, Stora salen, Sjödalstorget 1, Huddinge centrum. Insläpp från kl 14.00. Kaffebiljett 50kr. Kaffe med bröd finns i cafeterian. Anmälan senast måndagen 3 oktober till vår telefonsvarare 08-711 26 70.

Flickorna i Glömsta

Huddinge Kulturhus Folkes Sjödalstorget 1, Huddinge, Sverige

Intressant verklighetsberättelse med bilder om flickorna i Glömsta av Eliz Lindström. Huddinge kulturhus hos Folkes, Stora salen, Sjödalstorget 1, Huddinge centrum Insläpp från kl. 17.00. Kaffebiljett 50kr. Kaffe med bröd finns i cafeterian. Anmälan senast måndagen 24 oktober till vår telefonsvarare 08-711 26 70.

Julmarknad på Folkes

Huddinge Kulturhus Folkes Sjödalstorget 1, Huddinge, Sverige

Huddinge kulturhus hos Folkes, Stora och lilla salen, Sjödalstorget 1, Huddinge centrum Mer information kommer här samt i nästa Gröna blad. Hantverkare, konst- och kulturföreningar samt julgotter och hembakt. Du som vill vara utställare kontakta Tommy Hedén 073-999 63 30.

Fullersta Boken om byn

Huddinge Kulturhus Folkes Sjödalstorget 1, Huddinge, Sverige

En kväll kring boken som byn som fick station och blev villastad med apotek, restaurant och systembolag. I pausen kommer också ett föreningsmöte att hållas för dig som är medlem i föreningen. Kaffebiljett 50 kronor, ingen anmälan krävs.

Historisk vandring i Fullersta

Peka Ludin och Åke Blomqvist leder oss på vandring inom Fullersta. samling vid Grillpalatset kl. 12.45, vandringen börjar kl. 13.00, ingen anmälan krävs.

Öppet Hus

Huddinge Hembygdsförenings Lokal Paradistorget 14, Huddinge

Vi håller öppet vår nya föreningslokal på Kommunalvägen 16. Välkommen att träffa oss och titta i arkivet. Ring det nummer som står angivet i porten, så öppnar vi för dig.

Opera Viva

Huddinge Kulturhus Folkes Sjödalstorget 1, Huddinge, Sverige

Kören Opera Viva framträder med delar ur operorna Carmen - Bizet, Trollflöjten - Mozart samt La Traviata av Verdi med flera operor.

Kulturnatten

Nyboda Skol och hembygdsmuseum Kommunalvägen 26, Huddinge

Välkomna till Nyboda Skol- och Hembygdsmuseum under Kulturnatten.